Forum Antoine de Saint - Exupéry Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Antoine de Saint - Exupéry Strona Główna » Gry
Autor Wiadomość
Me$
Jedi
Jedi



Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: P-tków

PostWysłany: Nie 0:18, 19 Lut 2006

Rozsądne wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium 4 1.8 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 3 lub lepsza), 2.5 GB HDD tryb gry: single / multiplayer
nośnik: 4 CD | cena: 119,90 PLN
ograniczenia wiekowe: 12+

Proceder tworzenia wielu kolejnych części hitów jest znany już od dłuższego czasu w świecie gier komputerowych. Odcinanie kuponów, bo tak w skrócie można całą sprawę nazwać, jest na dzień dzisiejszy standardem tworzenia nowych produkcji. Mimo, iż większość firm stara się fakt ten ukryć, to doświadczony gracz doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że często ma do czynienia z odgrzewanymi tytułami: Tomb Raider 6, Thief 3, Hitman 3, Half-Life 2, Doom 3 oraz GTA 4. Często dzieje się tak, że stworzenie hitu od razu pociąga za sobą kolejne, mniej lub bardziej udane kontynuacje. I tak było również w przypadku niebywałego sneakera, zatytułowanego Splinter Cell; gry, która – mówiąc w skrócie – polegała na wcieleniu się gracza w rolę agenta komórki działającej pod szyldem amerykańskiej CIA i ślepym wykonywaniu zleconych mu zadań. Wszystko to należało oczywiście robić tak, by nie pozostawiać po sobie żadnych śladów. Ta wciągająca „skradanka” miała w sobie ogromną dawkę grywalności oraz nazwisko Toma Clancy’ego w tytule, co w połączeniu z doskonałą oprawą audio-wizualną pozwoliło na jej chwalebne przejście do historii i okrzyknięcie mianem gry-legendy. Już od dłuższego czasu wierni fani tej produkcji świadomi byli, że autorzy rozpoczęli pracę nad drugą częścią przygód Sama Fishera, zatytułowaną Pandora Tomorrow.

Moim zachwytem nad SC:PT zdążyłem się już podzielić przy okazji beta testu. Od tamtego czasu sporo wody w Wiśle upłynęło, standardy z biegiem czasu troszkę się zmieniły, a nasze zwyczajowo opóźnione premiery pozwoliły grze troszkę się zestarzeć. Jednak ten konkretny tytuł można porównać do dobrego wina – z upływem lat staje się coraz lepszy.

To przede wszystkim zasługa doskonałego scenariusza, który dzięki ciekawym zwrotom akcji przykuwa do monitora na dłużej, oferując znacznie więcej, niż tylko skradanie się w ciemnych korytarzach. Już pierwsza część produkcji była w tej sferze swoistym arcydziełem, ale w końcu nazwisko Clancy mówi samo za siebie. Ten mistrz opowiadania fikcyjnych historii nie ma sobie równych i wie o tym każdy, kto miał okazję przeczytać chociaż jedną z jego powieści. W tytule, o którym mowa, mamy do czynienia z kolejnym konfliktem politycznym, tym razem w kraju troszkę bardziej oddalonym od nas niż Gruzja z pierwszej części, mianowicie w Indonezji. Pewną nowością jest pomoc, ale oczywiście tylko teoretyczna, ludzi z innych organizacji rządowych. Gracz nie zostaje samotnie porzucony gdzieś na końcu świata, ze swoją misją do wykonania. Tutaj trzeba będzie na przykład pomóc znajomym dopaść oprycha, czy też po prostu umieć skorzystać z czyjeś wiedzy, by owe zadanie móc wykonać.

Jako standardowa gra z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (czyli zza pleców bohatera), Pandora Tomorrow niewiele różni się od pierwowzoru. Owszem, dodano całkiem pokaźną liczbę nowych ruchów Sama, z których zwłaszcza jeden zasługuje na szczególną uwagę. SWAT turn, bo o nim mowa, to doskonały sposób na omijanie niepostrzeżenie wszelkiego rodzaju oświetlonych przejść. Stojąc pod ścianą obok otwartych drzwi można szybko przebiec na drugą stronę, nie powodując poruszenia wśród przyglądających się przeciwników.

Pozostałe elementy nie uległy zasadniczym zmianom. Rozgrywka dalej sprowadza się głównie do niszczenia oświetlenia i zachodzenia przeciwników od tyłu; na koniec szybki cios w tył głowy i natychmiastowe unieszkodliwienie delikwenta. Wspinanie się po różnego rodzaju pudłach, dachach czy innych przeszkodach, to chleb powszedni szpiega CIA. I tak też będzie wyglądać większość czasu spędzonego z grą – dla niektórych może być to nudne doznanie, jednak fani sneakerów będą w siódmym niebie.

Kod:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin